Helderheid
“Iedere keer als ik daar naar binnen loop voel ik de spanning, het trekt vaak helemaal mijn lijf in, zo raar!”
Één van de vele uitspraken die wij dagelijks te horen krijgen. Het valt ons op dat veel mensen hun helderheid negeren. Dit kan helder weten zijn, zonder dat je het kunt onderbouwen weet je dat iets zo is. Het kan helder voelen zijn, zonder dat je het kan onderbouwen voel je dat iets klopt of niet klopt. Mensen worden er dagelijks mee geconfronteerd maar toch kiezen ze er vaak voor om die innerlijke stem of dat gevoel te negeren. Als je dat maar lang genoeg volhoudt dan ben je het op een gegeven moment helemaal kwijt. Je essentie, je zelf.
Overhalen
“Iedereen zegt dat ik het niet moet doen. Ik doe het dan ook niet al ben ik er van overtuigd dat dit voor mij het juiste is.”
Destructieve relaties, demotiverende werkplekken, verstoorde verhoudingen zowel werk als privé. Dit zijn allemaal situaties die jouw gevoelig maken voor je omgeving. Jouw helderheid schreeuwt al oneindig lang tegen je, dat gevoel in je is zo sterk dat je het niet langer kan negeren al zou je het willen en toch….. Toch laat je je vaak nog een hele tijd overhalen om niet te doen wat je eigenlijk zou willen doen. Of om wel te doen waarvan je weet dat je het eigenlijk niet zou moeten doen.
Moderne verkopers
“Ik had heel sterk het gevoel dat ik het niet moest doen, dat die niet bij mij zou passen maar toch heb ik me laten verleiden.”
Onze tijdgeest speelt hier ook een rol bij. Door de snelheid van ontwikkelingen, door de vele afleidingen en door commercie. Onze wereld is veel kleiner geworden. Moesten verkopers vroeger nog van deur tot deur om producten aan je te slijten, tegenwoordig komt iedereen die dat wil via je beeldscherm de kamer in. Met een overtuigende boodschap dat zij weten wat je nodig hebt of wat goed voor je is. Best lastig om dan bij jezelf te blijven.
Een groot deel van deze moderne verkopers gebruikt moderne data. Aan de hand van jouw internetgedrag, boodschappen gedrag, kijkgedrag, of wat voor gedrag dan ook kunnen zij analyseren wat voor behoeftes en begeertes jij hebt. Daarnaast is het een kwestie van inspelen op de grote gemene delers van dit tijdperk. ‘Iedereen’ wil slank zijn, gezond zijn, gelukkig zijn, veel geld verdienen (liefst door zo min mogelijk te doen), van hun angsten af komen of iets winnen. Dus hang je beloftes daar aan op en je succes is zo goed als verzekerd, het resultaat is echter lang niet voor iedereen bevredigend.
Ondernemen zoals je bent
Volgens ons is er maar één methode waarmee je je eigen kracht hervindt. Door naar jezelf te luisteren en toe te geven aan je eigen gevoel, door te stoppen met wat niet meer voor je werkt; die destructieve relatie, die demotiverende baan, die verstoorde verhoudingen. Of misschien ben jij je dat nog niet eens zo bewust maar uit het zich in bepaald gedrag; je gevoel weg eten, drinken, roken, gamen, shoppen of ander vluchtgedrag waarvan je stiekem wel weet dat het een afleiding is van iets anders.
Jouw interne data kan jou feilloos vertellen wat je nodig hebt en welke stappen je wil zetten maar het kan in het begin best lastig zijn om die data te analyseren. Daar zijn wij heel helder in. Wij bepalen niet voor jou wat jij nodig hebt, wij weten wel hoe wij je aan kunnen sluiten op jouw interne data, jouw helderheid. Zodat jij weer kunt gaan handelen naar wat jij echt nodig hebt, kunt gaan ondernemen zoals je bent.