Ondernemen met waarde

Waarde geven.
Is dat niet waar wij allemaal naar op zoek zijn.
Welke waarde heb ik voor anderen, wat is mijn bestaansrecht?
Wat is de waarde van situaties of gebeurtenissen die je meemaakt?Waarom is het ene wel van waarde voor mij en het andere helemaal niet?

Hoe?
Op deze vraag is niet heel makkelijk een antwoord te geven.
Vele religies, theorieën, boeken, talkshows buigen zich nog steeds hierover.  Er wordt veel over gediscussieerd, onderzoek naar gedaan en helaas worden er nog steeds oorlogen gevoerd om waarden op te leggen.
En dan toch, wil ik nog steeds waarde geven op mijn manier.
Omdat het voor mij van betekenis is. Omdat ik niet anders kan.

Misschien zo..
Waarde geven is voor mij jouw doel of jouw bestemming vervullen. Voor jezelf.
Waar jij blij van wordt, energie van krijgt, van jubelt en van groeit.
Vanuit deze beweging ontstaat vanzelf de volgende beweging; je gaat waarde geven aan het leven van anderen. Jouw energie geeft anderen energie, jouw groei is van waarde voor de wereld om jou heen.
Een wereld vol waarden vanuit de juiste intenties van mensen.

En hoe dan als ondernemer?
Nou; Waar word jij blij van, welke energie heb je te geven, waar groei je van?
Dat is namelijk precies wat jij elke dag mag verkopen.
Niet de boodschap dat jouw product of dienst heel handig is, je echt niet zonder kan of het allerbeste op de markt is.
Nee! Verkoop jouw waarde van je dienst of product; jouw jubel.
Want dat proces is waarde!

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde inspiratie

We bestaan drie jaar

We bestaan drie jaar

Vanuit Kernkr8, een super waardevolle, leuke en leerzame samenwerking met Maria Slaman in 2017 is in januari 2018 De Ontwikkel Cirkel geboren. Maria sloeg haar eigen weg in en wij wilden graag met elkaar verder. De naam was er heel snel. De missie persoonlijke...

Lees meer
Thuiswerken

Thuiswerken

Thuiswerken wat betekent dat voor jou? Is deze vraag wel eens aan jou gesteld door het bedrijf waar je voor werkt? Het antwoord op deze vraagt maakt voor ons vooral de cultuur of het systeem van een organisatie zichtbaar. Wordt er op afstand interesse getoond hoe het...

Lees meer
Een kopje thee

Een kopje thee

Een kopje thee Laatst sprak ik een client die zichzelf “even helemaal niet meer herkende” zoals ze het zelf omschreef. Zij barstte om niets in huilen uit, reageerde snel kortaf, had nergens meer puf voor. We zijn samen op zoek gegaan naar gebeurtenissen van de...

Lees meer